דברים שכדאי לדעת על קידוח בבטון

במדינה שבה מרבית הבניינים עשויים מבטון, יש צורך לבצע עבודות קידוח בבטון מדי פעם בפעם. העבודות מתבצעות משתי סיבות עיקריות. ראשית, לעתים נוצרים ליקויים במהלך הבנייה, ולכן יש צורך לבצע שיפורים שונים כמו שינו פתחי תעלות ניקוז, ניסור של עמודי בטון או שינוי מערך הבלוקים. שנית, במקרים מסוימים דיירי הבית מעוניינים לבצע שינוי משמעותי כמו הרחבת החלון בבית או שבירת קיר.

להבין קצת יותר על קידוח בטון

סביר להניח ששמעתם על המושג קידוח בטון ולא נתתם עליו את דעתכם, עד שלא נזקקתם לביצוע פעולה זו בעצמכם כדי להרחיב את הדירה הקטנה שלכם. אלה כמה דברים שימושיים שמומלץ להביא בחשבון כאשר מזמינים מקצוענים לביצוע הקידוח:

  • לתכנן את פריסת התשתיות – קידוח בטון עלול לפגוע בתשתיות כמו מים, חשמל או תעלות ניקוז אם לא מבצעים אותן נכון. משום כך, לפני סימון כל האזורים שבהם יש צורך לבצע את הקידוח, חשוב לבדוק לפני הכול אם הפעולה לא תפגע בתשתיות. שהרי אינכם רוצים למצוא את עצמכם ללא חשמל ומים בדיוק לאחר סיום הפעולה. מסיבה זו, יש צורך לפנות לאנשי מקצוע המבינים בתחום כדי לבדוק את התשתיות.
  • להכין את שטח העבודה – לפני פעולת קידוח בטון שמתבצע באופן מקצועי חשוב ביותר להכין את השטח. כלומר, למדוד את הקיר שבו יתבצע הקידוח, לסמן את נקודות העבודה וכמובן – לנקות את השטח מכל פסולת, חפצים או כלי עבודה אשר יכולים להפריע לקידוח.
  • ממנים אחראי לעבודה – חברה מקצועית לקידוח בטון תמיד ממנת אחראי על העבודה, אשר דואג לכך שהעבודה תתבצע בהתאם ללוח הזמנים שנקבע מראש. כמו כן, אל מנהל העבודה ניתן לפנות במקרים שבהם מתעוררת בעיה במהלך הקידוח.
  • שימוש בכלים מתקדמים – חברה מנוסה, מיומנת ואמינה משתמשת בכלים חדשניים לצורך ביצוע עבודת הקידוח. כמו כן, מנהלי החברה דואגים להתעדכן בכלים חדשים שיוצאים אל השוק.
  • דואגים לפנות את הלכלוך – לאחר ביצוע הקידוח נוצרת פסולת רבה הדורשת פינוי. החברה המקצועית משתמשת בכלי פינוי מיוחדים במטרה לפנות את הפסולת הרבה ולהנעים את זמנם של הדיירים בבית.

שיטת הניסור

היום הדרך הנפוצה ביותר לבצע קידוח בטון היא באמצעות יהלום. היהלום הוא חומר חזק ועמיד אשר יכול לעמוד אל מול הבטון הקשיח. האדם המגיע לבצע קידוח בטון משתמש במסור שאליו מחוברים שני דיסקים אשר על גבי שיניהם מותקנים יהלומים. דיסקים אלה מסתובבים במהירות וכך מבצעים את הניסור.

הדרך לבחירת החברה הנכונה

גם אם איננו מבינים גדולים בתחום, לפעמים יש צורך לבצע קידוח בבטון. משום כך, חשוב לבחור בחברה מקצועית ואמינה שאנשי מכירים את העבודה. רשת האינטרנט מלאה במקצוענים, ולכם נותר רק לבחור את החברה המתאימה לכם ביותר מבחינת המיקום וסוג העבודה שהיא מבצעת. אל תהססו לחקור את העניין לעומק – שאלו חברים, התייעצו עם גולשים ומצאו את החברה המתאימה ביותר.