משאבת בטון – לשם מה משתמשים בה?

פעמים רבות כאשר אנחנו שומעים על טיפול ועבודה בבטון, אז הכוונה היא למערבלים אשר מכינים אותו. אך יש עוד אלמנט שנעשה בו שימוש לא מועט כאשר יש צורך בעבודות בטון שונות. הכוונה למשאבת בטון.

ישנם מקרים בהם נדרש להעביר בטון אל מקומות בהם הגישה היא מוגבלת, בין אם זה בגלל שהשטח איננו בנוי לכך ובין אם זה בגלל שתנאי המעבר אינם נוחים. יש גם מקרים בהם האזור אליו אמור להגיע הבטון הוא צר מדי בשביל שיהיה ניתן להגיע עד אליו עם משאית.

בכל המקרים הנ"ל, נהוג להשתמש במשאבת בטון על מנת להעביר אותו בצורה בטוחה ויעילה. מן הסתם, המשאבה כשלעצמה אמורה להיות ארוכה מספיק, חזקה ובטוחה בשביל שיהיה ניתן לבצע את העברה בצורה סדירה.

משאבת בטון היא למעשה משאית שעליה מותקנת צינור פליטה אותו ניתן לנייד אל המקום אליו רוצים להעביר את הבטון. המשאית מגיעה אל הנקודה הכי קרובה אל המקום, ואז צינור הפליטה מכוון אל האזור אליו רוצים לשפוך את הבטון. לכל משאית יש משאבות בטון באורך שונה, כאשר ניתן לכוון את המשאבה ואת צינור הפליטה באופן מדויק אל המקום אליו אמור להגיע הבטון, ובמידת הצורך ניתן להשתמש בצינור באורכו המלא או החלקי.

כיצד ניתן לרכוש משאבת בטון בצורה נכונה

על מנת לרכוש משאבת בטון בצורה נכונה, עלינו לבחון מספר דברים.

ראשית, אנחנו צריכים לבחון מה האורך של צינור הפליטה, לכמה מטרים הוא מגיע. מן הסתם, ככל שהמערכת יותר ארוכה אז יהיה לנו קל יותר לעבוד איתה במקומות שונים, מצד שני, אנחנו צריכים לקחת בחשבון שזה ידרוש תהליך ניוד ועבודה שונה.

שנית, אנחנו צריכים לבחון את כמות הבטון שהמערכת יכולה לשאת, מה הגודל של מיכלי הבטון שניתן להעמיד במקום.

שלישית, חשוב לבדוק את מערכת הניוד עצמה, עד כמה היא פשוטה ונוחה, עד כמה קל להעביר את הצינור ממקום למקום בצורה נוחה ופשוטה.

ארבע, אנחנו צריכים לבחון את נקודות האחיזה של המערכת. על מנת שיהיה ניתן להשתמש בה בצורה בטוחה, ישנם עוגנים שונים במערכת שמאפשר להעמיד אותה במקום מסוים, על כל משטח ולהפעיל את המערכת מבלי לסכן אף אחד.

לסיום, אנחנו צריכים בחשבון את כל המאפיינים של המערכת בטרם אנחנו ממהרים לקנות אחת כזו, כך יהיה לנו הרבה יותר קל ובטוח להשתמש בה בצורה אפקטיבית ובטוחה.

השארת תגובה