מהו בור ספיגה

בור ספיגה הוא בור ששייך למערכת ניקוז, מטרתו היא למנוע הצפה של שטחים כתוצאה מגשמים מרובים. כלומר בור ניקוז. גשמי הברכה כמו שכולנו קוראים להם, לעיתים עשויים לגרום נזק על ידי הצפות מיותרות.

הצפה נגרמת כתוצאה מקרקע רוויה מאד או כתוצאה מקרקע שאינה מחלחלת, קרקע סלעית למשל. כאשר אין בורות ניקוז באיזורי ההצפות אז נגרמת בעיה. אם זה בשטח פרטי שיש בו גינה, הגינה נהרסת, השלוליות שנגרמות כתוצאה מההצפה מושכים חרקים ויתושים מטרידים אשר חלקם יכולים להיות מסוכנים.

באם יש הצפה בגינה פרטית, כדאי לטפל בזאת מיד, משום שהצפה זו יכולה לאט לאט, בלי שנרגיש, לפגוע ביסודות המבנה אשר נמצא בסמוך. 

מי הגשמים מציפים לא רק גינות, גם את הכבישים. כאשר אין בורות ספיגה ברחובות הערים אזי נגרמות הצפות בכבישים הגורמות נזק  שלעיתים אינו הפיך למכוניות ולמערכת החשמל והרמזורים. 

בור ספיגה נועד גם לנקז מי שופכין היוצאים מן הבתים.

אין ספק בכך שבורות ספיגה הם חלק מכל תשתית ביתית ועירונית. 

בשטחים בהם בונים בתים חדשים בערים, בכפרים ובכל אזור תעשיה, אחד הדברים הכי חשובים הוא קידוח בור ספיגה שינקז את מי השופכין.

איך זה מתבצע? 

ראשית כמובן על ידי חברה שחלק מההתמחות שלה הוא קידוח בורות ספיגה, .

א.צ קידוחים הראשונים במקצועיות באמינות ובשירות האדיב.

ראשית מאבחנים את סוג הקרקע. האם זו קרקע מחלחלת או קרקע קשה וסלעית שמים אינם מחלחלים דרכה. בדיקת הקרקע היא בדיקה מקצועית ומדויקת מאד, וזאת על מנת לדעת בדיוק באילו מכשירים להשתמש, איך לקדוח ולייצר בור ספיגה מתאים לבעיה ולאזור. כל אלו חייבים להילקח בחשבון באופן מקצועי ומנוסה, וזאת על מנת שכל בעיות הניקוז ירדו לכם מרשימת המטלות והטרדות.

איך זה מתבצע ומה יש בבור ספיגה?

כאשר מסיימים לאבחן את סוג הקרקע ובוחרים מכשיר קידוח הולם, קודחים ומצפים את דפנות הבור בבטון,

 בור ספיגה נראה כמו באר יבשה אך ללא תחתית. 

בדרך כלל הבור נמצא כ 2 מטר מתחת לפני האדמה, ומאפשר ספיגה של פסולת ביתית, או פסולת תעשיתית. 

חשוב מאד לוודא שהבור יהיה אטום הרמטית ושלא יהיו בו פתחי יציאה לשום שטח חיצוני.

ברור, אם כן, שבור ספיגה צריך להעשות באופן מקצועי ומדויק. חובת הדיוק חלה החל מאיבחון הקרקע. זכרו כי בור ספיגה צריך לקדוח פעם אחת, ולכן צריכות להיות 0 טעויות. הקדיחה צריכה להעשות בשימת לב מוגברת תוך בדיקה מתמדת לאורך העבודה. ולשם כך חברת א.צ. רכשה מומחיות על ידי ניסיון, ותק ואנשי מקצוע שעבודתם נר לרגליהם. 

המומחים לדבר: (חסכו לכם התלבטות)

חברת א.צ. קידוחים מומחית בקדיחת בורות ספיגה החל מאיבחון הקרקע, המשך בהתאמת מכשיר קידוח מדויק ועד יציקת הבטון בדפנות הבור.

השארת תגובה